چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

آغاز کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین

شناسه : 7950 11 دسامبر 2023 - 14:04 ارسال توسط : منبع : ایسنا

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از آغاز کاوش باستان‌شناسی و فاز دوم مطالعات در تپه بریس شهرستان نمین خبر داد. علیرضا دباغ عبداللهی گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی فاز دوم کاوش و مطالعات در تپه تاریخی بریس شهرستان نمین آغاز شد. سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: اولین فاز مطالعات باستان شناسی در […]

پ
پ

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از آغاز کاوش باستان‌شناسی و فاز دوم مطالعات در تپه بریس شهرستان نمین خبر داد.

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی فاز دوم کاوش و مطالعات در تپه تاریخی بریس شهرستان نمین آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: اولین فاز مطالعات باستان شناسی در این تپه تاریخی پیش از این به منظور تعیین حد نهایی گسترش این محوطه انجام شده بود و در حال حاضر همکاران باستان‌شناس در پی مطالعه فرهنگ‌های پیش از تاریخی در این محوطه هستند.
وی تصریح کرد: کاوش باستان‌شناسی به مدت ۴۵ روز ادامه می‌یابد و با کاوش در این محوطه توالی فرهنگ‌های باستانی و پیش از تاریخی در دشت اردبیل بیش از پیش مشخص خواهد شد و این کاوش اولین گام‌های شناخت توالی فرهنگ‌های پیش از تاریخی در دشت اردبیل است.
دباغ عبداللهی با اشاره به اهمیت تپه تاریخی بریس، ادامه داد: این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۱۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از چند محوطه بزرگ باستانی در دشت اردبیل به شمار می‌رود.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.