چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

دیوید استروناخ درگذشت

شناسه : 1755 28 ژوئن 2020 - 14:46 ارسال توسط :

دیوید استروناخ (David Stronach) باستان‌شناس اهل اسکاتلند و کارشناس تاریخ ایران و عراق و استاد دانشگاه برکلی بود. استروناخ مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۵۸ از دانشگاه کمبریج دریافت کرد و در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی مدیر مؤسسه بریتانیایی پژوهش‌های ایرانی در تهران بود. استروناخ در دههٔ ۹۰ اقدام به کاوش‌های […]

پ
پ

دیوید استروناخ (David Stronach) باستان‌شناس اهل اسکاتلند و کارشناس تاریخ ایران و عراق و استاد دانشگاه برکلی بود.

استروناخ مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۵۸ از دانشگاه کمبریج دریافت کرد و در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی مدیر مؤسسه بریتانیایی پژوهش‌های ایرانی در تهران بود.
استروناخ در دههٔ ۹۰ اقدام به کاوش‌های باستان‌شناسی در چندین بخش نینوا در میان‌رودان کرد.

وی برندهٔ سی و نهمین مدال انجمن باستان‌شناسی آمریکا است و یکی از نویسندگان دانشنامه ایرانیکا به‌شمار می‌رود و مقالات متعددی را برای این دانشنامه نوشته‌است.
وی در بررسی‌های انجام داده در ملایر ارگ باستانی نوشیجان مربوط به دوره ماد را شناسایی و کاوش کرد.

پاسارگاد: گزارشی از کاوشهای انجام شده توسط موسسه مطالعات ایرانی بریتانیا ؛ شکل‌گیری باغ سلطنتی پاسارگاد و تأثیر آن در باغ سازی ایران؛ پاسارگاد مرکز جهان؛ نوشیجان ۱: بناهای بزرگ دوره ماد ؛ از جمله پژوهش‌های مهم وی در زمینه ایران شناسی و باستان شناسی بود.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.