دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

سیزدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و آرایه‌های معماری

شناسه : 7721 08 نوامبر 2023 - 7:04 ارسال توسط : منبع : پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

نخستین جلسه کمیته علمی، سیزدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و آرایه‌های معماری با حضور نمایندگانی از مراکز علمی ـ پژوهشی و دانشگاهی بصورت برخط برگزار شد. نخستین جلسه کمیته علمی سیزدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و آرایه‌های معماری با حضور نمایندگانی از مراکز علمی ـ پژوهشی و دانشگاهی همچون پژوهشکده حفاظت […]

پ
پ

نخستین جلسه کمیته علمی، سیزدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و آرایه‌های معماری با حضور نمایندگانی از مراکز علمی ـ پژوهشی و دانشگاهی بصورت برخط برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته علمی سیزدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و آرایه‌های معماری با حضور نمایندگانی از مراکز علمی ـ پژوهشی و دانشگاهی همچون پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه سیستان و بلوچستان و پژوهشگاه اقلیم‌شناسی و علوم جوی برگزار شد.

در این نشست،  پس از خوش آمدگویی منیژه هادیان رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و دبیر علمی همایش، گزارشی از پیشینه برگزاری این همایش از سال ۱۳۷۵ تاکنون توسط مسئول دبیرخانه دائمی همایش ارائه گردید. سپس جزییات برنامه همایش سیزدهم معرفی و مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت. موضوع محورهای همایش و شیوه‌نامه دریافت مقالات از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه بود که اعضا نقطه نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

سیزدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی و آرایه‌های معماری توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی با مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در تبریز برگزار خواهد شد.

 همچنین در برگزاری این همایش جمعی دیگر از مراکز پژوهشی و دانشگاهی از جمله پژوهشگاه اقلیم‌شناسی و علوم جوی، پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی ـ فرهنگی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و کمیته‌ها، و انجمن‌های خصوصی فعال در زمینه حفاظت و مرمت همچون گروه حفاظت ایکوم ایران و انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری نیز همکاری خواهند داشت.

در این همایش به بحث تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر میراث فرهنگی از طریق میزگردهای تخصصی و سخنرانی‌های کلیدی توجه ویژه خواهد شد. همچنین این همایش بخشی را برای سخنرانان خارج از کشور پیش‌بینی کرده است.

جزییات همایش از طریق وبگاه www.richt.ir/maremmat به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.