یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 54×
   

غار لاسکو، غاری در فرانسه با غارنگاره‌های ارزشمند

شناسه : 5755 27 جولای 2022 - 17:36 ارسال توسط :

در سال ۱۹۴۰ چهار نوجوان که در گودالی دنبال سگ گمشدهٔ خود می‌گشتند این غار را در جنوب فرانسه کشف کردند. در این حادثه خوش‌‌عاقبت، گم شدن سگ‌شان آنها را به غاری پر از غارنگاره‌ها و نقاشی‌های جانورانی مانند اسب و آهو کشاند. این آثار بیش از ۱۷،۰۰۰ سال قدمت دارد و یکی از بهترین […]

پ
پ

در سال ۱۹۴۰ چهار نوجوان که در گودالی دنبال سگ گمشدهٔ خود می‌گشتند این غار را در جنوب فرانسه کشف کردند. در این حادثه خوش‌‌عاقبت، گم شدن سگ‌شان آنها را به غاری پر از غارنگاره‌ها و نقاشی‌های جانورانی مانند اسب و آهو کشاند. این آثار بیش از ۱۷،۰۰۰ سال قدمت دارد و یکی از بهترین نمونه‌های محفوظ مانده از هنر باقی‌مانده از پیش از تاریخ است و در مجموع حدود ۶۰۰ نقاشی و ۱۰۰۰ غارنگاره در آن وجود دارد.

در هنگام کشف این غار جنگ جهانی دوم تازه شروع می‌شد. هشت سال بعد غار لاسکو برای بازدید علاقمندان گشوده شد تا بتوانند آثار هنری اجداد خود را از نزدیک ببینند.

در سال ۱۹۶۳، به دلیل رشد کپک بر دیواره‌های غار ورود عموم به غار لاسکو ممنوع شد. این امر آثار هنری را که تا پیش از کشف دور از جریان هوا باقی مانده بودند، تهدید می‌کرد. رشد کپک‌ها حتی با وجود محدودیت تعداد بازدید‌کنندگان ادامه پیدا کرد.

با گذشت ۶۰ سال از این ماجرا هنوز ورود بازدیدکنندگان به غار ممنوع است اما سایتی مشابه غار در کنار آن برای بازدید گردشگران احداث شده است.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.