چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

فرمانروایی خدنگ‌ها منتشر شد

شناسه : 6274 04 دسامبر 2022 - 8:46 ارسال توسط :

کتاب فرمانروایی خدنگ‌ها، برآمدن شاهنشاهی پارتی در خاورمیانۀ یونانی‌مآب نوشته نیکلاس اُورتوم با ترجمه شاهین آریامنش را پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر کرد. فرمانروایی خدنگ‌ها، برآمدن شاهنشاهی پارتی در خاورمیانۀ یونانی‌مآب نوشتۀ نیکلاس لئو اُورتوم است که در سال ۲۰۲۰ میلادی انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را منتشر کرد. اُورتوم چگونگی برآمدن اشکانیان و ستیزه‌های […]

پ
پ

کتاب فرمانروایی خدنگ‌ها، برآمدن شاهنشاهی پارتی در خاورمیانۀ یونانی‌مآب نوشته نیکلاس اُورتوم با ترجمه شاهین آریامنش را پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر کرد.

فرمانروایی خدنگ‌ها، برآمدن شاهنشاهی پارتی در خاورمیانۀ یونانی‌مآب نوشتۀ نیکلاس لئو اُورتوم است که در سال ۲۰۲۰ میلادی انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را منتشر کرد. اُورتوم چگونگی برآمدن اشکانیان و ستیزه‌های این دولت ایرانی را با هماوردان ایرانی و نیرانی خود بررسی کرده است. اُورتوم در این کتاب از دید تاریخ سیاسی و روابط بین‌الملل به این شاهنشاهی ایرانی پرداخته است.

این کتاب که نقش‌برجسته سفالی از یک سوار کماندار پارتی هنگام سوارکاری بر جلد آن نقش بسته است، دربردارندۀ دیباچه و ۶ فصل به شرح زیر است:

دیباچه: منابع و نظریه، فصل یکم: از کوچندگان تا سروران خاورمیانه، فصل دوم: پیدایش دولت پارتی، فصل سوم: شاهنشاهی ضربه می‌زند؟، فصل چهارم: برافتادن بلخ، برآمدن پارت، فصل پنجم: اوج رقابت سلوکیان و پارتیان، فصل ششم: سلطۀ پارتی.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.