چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

پافشاری وزیر میراث فرهنگی بر نصب دوربین هنگام کاوش باستان‌شناسی

شناسه : 813 19 فوریه 2020 - 11:20 ارسال توسط :
با وجود اعتراض جامۀ باستان‌شناسی کشور در زمینۀ ابلاغیۀ جدید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر نصب دوربین هنگام کاوش باستان‌شناسی، وزیر این وزارت‌خانه بر نصب دوربین پافشاری می‌کند.
پ
پ

به گزارش ایران ورجاوند به نقل از ایلنا، علی‌اصغر مونسان با تأکید برآنکه آنچه به استان‌ها ابلاغ شده باید رعایت شود، تصریح کرد: اگر چنین مهمی رعایت نشود، خلاف مقررات خواهد بود و کاوش‌های باستان‌شناسی باید تحت نظارت دوربین‌های حفاظتی انجام شود و هرکس این کار را انجام ندهد خلاف مرتکب شده است.

این صحبت‌ درحالی‌ست که چندی پیش بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص نصب دوربین‌های مداربسته در محل کاوش باستان‌شناسی گفته بود: حفاظت از اموال حین کاوش یکی از مواردی است که همواره مورد توجه مسئولان بوده است. از آنجا که با چند مورد مشکل در خصوص انتقال اموال روبه‌رو بودیم، از این رو وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نگرانی‌هایی در این خصوص برایشان به وجود آمده بود که ما با ابلاغ پیوست مستندنگاری سعی کردیم این نگرانی را مرتفع سازیم.

عمرانی ادامه داد: در شیوه انتقال اشیاء سوءتفاهم ایجاد شده بود اما با رایزنی‌های انجام شده، پیوست مستندنگاری با در نظر گرفتن تمام موارد از عکاسی و ثبت اشیاء گرفته تا واگذاری اشیاء به امین اموال مستند شد و حتی اگر احتمال نصب دوربین‌های مداربسته که خیلی بعید است وجود داشته باشد، در نهایت هم می‌توانیم از اطلاعات آن برای مستندنگاری استفاده کنیم. تمام تلاش ما آن بود تا سوءتفاهم و نگرانی‌های به وجود آمده در این خصوص را رفع کنیم. ضمن آنکه بیشتر محوطه‌های باستانی ایران از جمله تخت جمشید، شوش، شهر سوخته و… هم‌اکنون نیز دارای دوربین‌های مداربسته هستند.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.