یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 54×
   

کشف جدیدی از محل ساخت «آمفورا» و گورهای مصری

شناسه : 5366 25 آوریل 2022 - 9:49 ارسال توسط : منبع : ایلنا

باستان‌شناسان در مصر یک کارگاه سفالگری رومی باستان را کشف کردند که مملو از آمفورا و گورهای تدفین شده در صخره است. باستان‌شناسان مصری در یکی از کاوش‌های خود به کارگاه سفالگری برخوردند که در آن تعدادی مجسمه سفالی بدست آمده است. در این کارگاه سفالگری باستانی بقایای ظروف مدور، سکه‌ها، مجسمه‌ها و حتی یک […]

پ
پ

باستان‌شناسان در مصر یک کارگاه سفالگری رومی باستان را کشف کردند که مملو از آمفورا و گورهای تدفین شده در صخره است.

باستان‌شناسان مصری در یکی از کاوش‌های خود به کارگاه سفالگری برخوردند که در آن تعدادی مجسمه سفالی بدست آمده است. در این کارگاه سفالگری باستانی بقایای ظروف مدور، سکه‌ها، مجسمه‌ها و حتی یک «اتاق تشریفات» مربوط به دوره‌های نخستین مصر باستان بدست آمده است.

طبق گفته مرکز تحقیقات هنر کلاسیک دانشگاه آکسفورد، کارگران باستان عمدتاً از این مکان برای ساخت آمفورا استفاده می‌کردند. آمفورا، ظروف دو دست با گردن باریکتر هستند که از بدنه اصلی که برای ذخیره و حمل و نقل کالاهایی مانند روغن و غلات استفاده می‌شد.

باستان‌شناسان وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر همچنین تعدادی ساختمان از جمله یک کارگاه بدست آوردند که دربردارنده چندین کوره است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مورد از آن‌ها در صخره کنده شده و یکی از آن‌ها در شرایط خوبی است.

مصطفی وزیری (دبیرکل شورای عالی آثار باستانی) در این بیانیه گفت: باستان‌شناسان در این منطقه موفق به کشف گورهایی شدند که تدفین آن‌ها با حفر صخره و درون آن انجام گرفته. این مکان بعدها به عنوان گورستان در دوره قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از قبرها بقایای یک زن باردار را در خود جای داده.

باستان‌شناسان همچنین یک انباری را کشف کردند که حاوی ظروف پخت و پز و ظروف غذاخوری بود. تعدادی از غرفه‌های بدست آمده نیز به احتمال زیاد به عنوان محل سکونت موقت کارگران در محل مورد استفاده قرار می‌گرفتند. یک اتاق با یک سکوی برجسته و بقایای مجسمه‌های سفالی کشف شد که نشان می‌دهد احتمالاً از آن برای مراسم تشریفات استفاده می‌شده. برخی از این مجسمه‌ها نشان دهنده خدای هارپوکراتس، شکل نوجوانان هوروس خدای سر شاهین است. اتاق دیگری که دارای اجاق گاز و بقایای آمفوراهای حاوی استخوان‌های ماهی بود نیز کشف شده که به احتمال زیاد برای پخت و پز استفاده می‌شد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.