یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 54×
   

کشف دیوار موزاییک شده ۲۳۰۰ساله در روم

شناسه : 8058 29 دسامبر 2023 - 15:06 ارسال توسط : منبع : ایلنا به نقل از لایوساینس

باستان‌شناسان در بخش مرکزی روم موفق به کشف خانه‌ای متعلق به یک اشراف زاده شدند که اتاقی تزیین شده با موزاییک‌های دارد که تصاویر حیرت‌انگیزی را نمایش می‌دهند. باستان‌شناسان در رم موفق به کشف سالن مهمانی شدند که دیوارهای آن با موزاییک‌های رنگی تزیین شده است. این اتاق زیبا با آثار خیره کننده آن بخشی […]

پ
پ

باستان‌شناسان در بخش مرکزی روم موفق به کشف خانه‌ای متعلق به یک اشراف زاده شدند که اتاقی تزیین شده با موزاییک‌های دارد که تصاویر حیرت‌انگیزی را نمایش می‌دهند.

باستان‌شناسان در رم موفق به کشف سالن مهمانی شدند که دیوارهای آن با موزاییک‌های رنگی تزیین شده است. این اتاق زیبا با آثار خیره کننده آن بخشی از یک خانه اشرافی است که حدود ۲۳۰۰ سال پیش ساخته شده است. این خانه در نزدیکی قلب مرکزی رم قرار دارد. باستان‌شناسان فکر می‌کنند این خانه متعلق به خانواده اشرافی یک فرمانده روم باستان است که احتمالاً سربازان را در جنگ رهبری می‌کرد. 

دیوار کشف شده مملو از موزاییک‌های رنگی است که صحنه‌های پر زرق و برق را به نمایش می‌گذارند و با قطعات صدف دریایی، سنگ‌های رنگدانه آبی مصری، تکه‌های شیشه و تکه‌های سنگ مرمر رنگی و سنگ‌های دیگر ساخته شده است. برخی از صحنه‌های به تصویر کشیده شده بر روی موزاییک ساختمان‌هایی را نشان می‌دهد که نمایانگر یک شهر هستند. 

همچنین در برخی از صحنه‌ها، کشتی و پرندگان دریایی دیده می‌شود که می‌تواند نمایش صحنه جنگ باشد. حتا برخی از صحنه‌ها محفل پیروزی در نبرد را به نمایش گذاشته‌اند. تصاویری از درختان انگور، برگ‌های نیلوفر آبی، سلاح ها، شیپورها، صحنه‌های شبانی، مناظر ساحلی و کشتی‌ها از دیگر تصاویری است که توسط موزاییک‌ها ساخته شده‌اند و دیوار را تزئین کرده‌اند. 

این خانه در چندین طبقه در اطراف یک دهلیز باغ مرکزی ساخته شده که شکوه خانه‌های اشرافی رومی را در سال‌های پایانی روم باستان به نمایش می‌گذارد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.