چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

کشف فسیل ۱۲ هزار ساله از سگی که همراه انسان زندگی می‌کرده است

شناسه : 4400 15 اکتبر 2021 - 17:34 ارسال توسط : منبع : یورونیوز فارسی

محققان فسیل سگی را یافته‌اند که می‌گویند ۱۲ هزار سال پیش در آمریکای مرکزی همراه انسان زندگی می‌کرده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه این تکه بقایای استخوان که متعلق به ناحیه فک دهان یک سگ است در حفاری‌های دیرینه‌شناسی در ناکاوم در شمال شرقی کاستاریکا یافت شده است.حفاری‌ها در این ناحیه از دهه ۱۹۹۰ در این […]

پ
پ

محققان فسیل سگی را یافته‌اند که می‌گویند ۱۲ هزار سال پیش در آمریکای مرکزی همراه انسان زندگی می‌کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این تکه بقایای استخوان که متعلق به ناحیه فک دهان یک سگ است در حفاری‌های دیرینه‌شناسی در ناکاوم در شمال شرقی کاستاریکا یافت شده است.
حفاری‌ها در این ناحیه از دهه ۱۹۹۰ در این ناحیه آغاز شد و تا کنون بقایای یک اسب عظیم‌الجثه، یک گورخر، یک آرمادیلوی غول‌پیکر و یک ماستودون (از اجداد فیل‌های امروزی) پیدا شده است.
پژوهشگران نخست تصور می‌کردند این تکه استخوان فک مربوط به جمجمه یک کایوت (گرگ صحرایی آمریکای شمالی) باشد. گیلرمو وارگاس، محقق کاستاریکایی، در این خصوص می‌گوید: «بعد ما فکر کردیم که وجود یک کایوت در عصر پلیستوسن پسین در ۱۲ هزار سال پیش خیلی عجیب است چرا که بنابر شواهد این جانوران تنها در قرن بیستم وارد کاستاریکا شده‌اند. وقتی شروع کردیم به بررسی استخوان‌ها دریافتیم که این می‌تواند یک سگ باشد و سرانجام اسکن کامپیوتری نشان داد که این سگ ۱۲ هزار سال پیش در کاستکاریکا همراه انسان زندگی می‌کرده است.»
تحقیق بر روی دندان‌های این سگ نشان می‌دهد که باقیمانده غذای انسان را می‌خورده است. به گفته آقای وارگاس، دندان‌های سگ‌ها طوری تکامل نیافته‌اند که ضامن بقای آن‌ها به صورت وحشی در طبیعت باشند. در واقع دندان‌های کایوت تیز هستند، اما دندان‌های این فک آن تیزی را ندارند.
محققان می‌گویند این نمونه فسیلی می‌تواند قدیمی‌ترین مدرک از حضور سگ‌ها در قاره آمریکا باشد. آقای وارگاس می‌گوید: «این سگ طعمه‌های بزرگ را در کنار صاحبش شکار می‌کرده است. نمونه‌ دندان‌هایی که در دست داریم این را نشان می‌دهد.»

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.