پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1867 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 55×
   

کشف گورهای پیش از تاریخ هنگام ساخت بزرگراه

شناسه : 8774 04 جولای 2024 - 15:12 ارسال توسط : منبع : ایسنا

بقایای گورهای پیش از تاریخ هنگام ساخت یک بزرگراه در جمهوری چک پیدا شد. گروهی از باستان‌شناسان از دانشگاه «هرادتس کرالووه» (UHK) هنگام کاوش‌های قبل از ساخت یک بزرگراه، بقایای یک محوطه دفن ماقبل‌تاریخ را کشف کردند. «آرت‌نیوز» نوشت، این محوطه باستانی که در مرز بین دو روستای واقع در منطقه «بوهم» کشف شده است […]

پ
پ

بقایای گورهای پیش از تاریخ هنگام ساخت یک بزرگراه در جمهوری چک پیدا شد.

گروهی از باستان‌شناسان از دانشگاه «هرادتس کرالووه» (UHK) هنگام کاوش‌های قبل از ساخت یک بزرگراه، بقایای یک محوطه دفن ماقبل‌تاریخ را کشف کردند.

«آرت‌نیوز» نوشت، این محوطه باستانی که در مرز بین دو روستای واقع در منطقه «بوهم» کشف شده است محوطه‌ای ۱۸۸ متری در  ۱۵متری را دربرمی‌گیرد. گمان می‌رود قدمت این محوطه خاکسپاری به هزاره چهارم پیش از میلاد برسد که در این صورت به یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های خاکسپاری اروپا تبدیل می‌شود. این محوطه همچنین احتمالا طولانی‌ترین محوطه خاکسپاری در نوع خود در این منطقه است.

تاکنون ورودی این محوطه کشف شده است. در این بخش دو گور نیز در مرکز محوطۀ کاوش‌شده پیدا شده است که در گور نخست بقایای یک اسکلت انسان به همراه ظروف سرامیکی به عنوان پیشکش و در گور دوم بقایای یک انسان دیگر به همراه پنج تکه شیء تاریخی از جنس سنگ چخماق کشف شد. هر دو این افراد درحالی دفن شده بودند که به پهلوی چپ قرار داده شده بودند و صورتشان به سمت شمال بود.

البته در کنار این گورها، گودالی که قدمت کمتری دارد نیز کشف شده است که با توجه به اینکه بقایای انسان در آن کشف نشده است، هنوز مشخص نیست به عنوان گور مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر.

علاوه‌بر دو گوری که در مرکز محوطۀ کاوش‌شده پیدا شده بودند، گور دیگری نیز کشف شد که بقایای انسان در آن وجود داشت، ولی جمجمه آن به شدت خرد شده است.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.