یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 54×
   

کشف گور یک کودک با ۱۴۲ سگ

شناسه : 6603 22 ژانویه 2023 - 11:43 ارسال توسط :

باستان‌شناسان در کاوش گورستانی در منطقه فیوم مصر موفق به کشف قبر یک کودک خردسال شدند که همراه با ۱۴۲ سگ دفن شده بود. در اطراف منطقه فیوم که در غرب رود نیل و در فاصله ۵۲ مایلی از جنوب قاهره قرار گرفته، واحه ویرانه‌های باستانی بسیاری وجود دارد و باستان‌شناسان در چند سال گذشته […]

پ
پ

باستان‌شناسان در کاوش گورستانی در منطقه فیوم مصر موفق به کشف قبر یک کودک خردسال شدند که همراه با ۱۴۲ سگ دفن شده بود.

در اطراف منطقه فیوم که در غرب رود نیل و در فاصله ۵۲ مایلی از جنوب قاهره قرار گرفته، واحه ویرانه‌های باستانی بسیاری وجود دارد و باستان‌شناسان در چند سال گذشته مشغول حفاری و کاوش در یک گورستان در این محل بودند و تا کنون بقایای انسانی و اشیاء تاریخی با قدمت چهار هزار سال قبل از میلاد تا قرن هفتم پس از میلاد کشف کرده‌اند. 

در حفاری‌های اخیر، محققان مصرشناسی آکادمی علوم روسیه به محل دفن یک کودک ۸ ساله راه پیدا کردند که روی بقایای ۱۴۲ سگ در همان قبر گذاشته شده بود. «گالینا بلووا» که یک جانورشناس است این سگ‌ها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که همه آنها در یک زمان مرده اند و هیچ مدرکی از خشونت در هنگام مرگ آنها وجود ندارد.

آثار خاک رس آبی، که در مصر باستان رایج بود بر روی بقایای سگ‌ها یافت شد که نشان می‌دهد آنها در نزدیکی منبع آبی بوده‌اند که احتمالا باعث غرق شدن آنها شده است.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.