پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1867 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 55×
   

کشف یک فرهنگ ناشناخته ۴۰۰۰ ساله

شناسه : 8771 04 جولای 2024 - 15:10 ارسال توسط : منبع : ایسنا

گروهی از باستان‌شناسان در ونزوئلا چندین محوطه سنگ‌نگاره به قدمت هزاران سال را در یکی از پارک‌های ملی این کشور کشف کردند. یک گروه باستان‌شناسی در ونزوئلا ۲۰ محوطه سنگ‌نگاره‌ را که قدمت آنها به هزاران سال پیش می‌رسد، در «پارک ملی کانایما» واقع در بخش جنوب شرقی این کشور کشف کردند. با اینکه باستان‌شناسان […]

پ
پ

گروهی از باستان‌شناسان در ونزوئلا چندین محوطه سنگ‌نگاره به قدمت هزاران سال را در یکی از پارک‌های ملی این کشور کشف کردند.

یک گروه باستان‌شناسی در ونزوئلا ۲۰ محوطه سنگ‌نگاره‌ را که قدمت آنها به هزاران سال پیش می‌رسد، در «پارک ملی کانایما» واقع در بخش جنوب شرقی این کشور کشف کردند.

با اینکه باستان‌شناسان سنگ‌نگاره‌های مشابهی را در نقاط دیگر آمریکای جنوبی کشف کرده‌اند، اما به گفته «خوزه میگل پرز گومز»، باستان‌شناس دانشگاه «سیمون بولیوار» در «کاراکاس»، سنگ‌نگاره‌هایی که اخیرا کشف شده‌اند به فرهنگی تعلق دارند که پیش‌تر شناسایی نشده بود.

«لایوساینس» درباره این کشف نوشته است، برخی از این سنگ‌نگاره‌ها به رنگ قرمز کشیده شده‌اند و طرح‌های هندسی همچون خطوط و نقطه، ردیف‌های از X، الگوهای شبیه به ستاره و خطوط صافی که با متصل شدن به هم طرح‌های گوناگونی را شکل داده‌اند به تصویر می‌کشند. همچنین طرح‌های ساده‌ای از آدمک‌ها نیز وجود دارد.

«گومز» با اشاره به اینکه دلیل خلق این سنگ‌نگاره‌ها توسط مردم مشخص نیست، توضیح داد: «تقریبا غیرممکن است که از طرز فکر مردمی که هزاران سال قبل زندگی می‌کردند، ‌ سر در بیاوریم، اما این طرح‌ها قطعا معانی مرتبط با مراسم‌های آیینی داشتند. برای مثال، این اشکال متفاوت ممکن است که به تولد، بیماری، تجدید حیات طبیعت یا شکار خوب مرتبط باشند. مکان‌هایی که این سنگ‌نگاره‌ها در آن‌ها خلق شدند، ‌ به احتمال زیاد معنادار بودند و در آن منظره از اهمیت برخوردار بوده است، همانطور کلیسا برای مردم امروز معنا دارد.»

با اینکه قدمت دقیق این سنگ‌نگاره‌ها مشخص نیست، ‌اما سنگ‌نگاره‌های مشابهی در برزیل وجود دارد که قدمتشان به حوالی ۴۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. البته «گومز» ‌ معتقد است این سنگ‌نگاره‌ها که در ونزوئلا کشف شده‌اند، ‌قدمت بیشتری دارند.

«پارک ملی کانایما»، پارک وسیعی است که وسعتی معادل بلژیک را در برمی‌گیرد و محوطه‌های جنگلی و کوهستانی را شامل می‌شود. «آبشار آنجل»، بلندترین آبشار جهان در این پارک قرار دارد.

بقایای سرامیک و ابزارهای سنگی همچنین در این ۲۰ محوطه سنگ‌نگاره‌ای کشف شده است که ممکن است توسط همان مردمی خلق شده باشد که این سنگ‌نگاره‌ها را خلق کرده‌اند. البته برای تأیید این فرضیه تحقیقات بیشتری باید صورت بگیرد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.