چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

گرجستان و ایران: زمینه و تمایلات تاریخی-فرهنگی رنسانس گرجستان

شناسه : 4367 10 اکتبر 2021 - 7:36 ارسال توسط :

تامار ابولادزه و کورنلی ککلیدزه و هلن گیوناشویلی پژوهشگران گرجی در مقاله‌ای که به تازگی در PRO GEORGIA منتشر شده است، به تأثیر فرهنگی ایران در گرجستان پرداخته‌اند. مقالۀ گرجستان و ایران: زمینه و تمایلات تاریخی-فرهنگی رنسانس گرجستان (براساس نسخه‌های خطی گرجستان) به پیوندهای گرجستان و ایران می‌پردازد. پیوندهای فرهنگی گرجستان و ایران پیشینۀ درازآهنگ […]

پ
پ

تامار ابولادزه و کورنلی ککلیدزه و هلن گیوناشویلی پژوهشگران گرجی در مقاله‌ای که به تازگی در PRO GEORGIA منتشر شده است، به تأثیر فرهنگی ایران در گرجستان پرداخته‌اند.

مقالۀ گرجستان و ایران: زمینه و تمایلات تاریخی-فرهنگی رنسانس گرجستان (براساس نسخه‌های خطی گرجستان) به پیوندهای گرجستان و ایران می‌پردازد.

پیوندهای فرهنگی گرجستان و ایران پیشینۀ درازآهنگ و ریشه‌های عمیق دارد. فرهنگ گرجستان دستاوردهای هنری و معنوی ایران همسایه را پذیرفته و دگرگون کرده است. این تأثیرات به‌طور چشم‌گیری در همۀ حوزه‌های زندگی فرهنگی گرجستان و نیز ادبیات و زبان و هنر و دانش گرجستان را دیده می‌شود. از همان ابتدا گرجیان از ادبیات آهنگین فارسی الهام گرفتند. دانشمندان گرجی شاهکارهای شاعرانه فارسی را ترجمه کردند که در آن زمان به بخشی اساسی از ادبیات ملی گرجستان تبدیل شد.

این مقاله را می‌توانید از پیوند زیر دریافت کنید:

GEORGIA AND IRAN: HISTORICAL-CULTURAL CONTEXT AND TENDENCIES OF GEORGIAN RENAISSANCE (ACCORDING

TO GEORGIAN HANDWRITTEN HERITAGE

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.