چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

گزیده ای از یافته های به دست آمده از پژوهش های باستان شناسی ایران در سال ۱۳۹۸ منتشر شد

شناسه : 3425 10 مارس 2021 - 8:43 ارسال توسط : منبع : پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

کاتالوگ نمایشگاه مجازی «گزیده ای از یافته های به دست آمده از پژوهش های باستان شناسی ایران در سال ۱۳۹۸» که در حاشیه هجدهمین گردهم آیی سالانه باستان شناسی ایران برگزارشد،توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد . به گزارش ایران ورجاوند به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری […]

پ
پ

کاتالوگ نمایشگاه مجازی «گزیده ای از یافته های به دست آمده از پژوهش های باستان شناسی ایران در سال ۱۳۹۸» که در حاشیه هجدهمین گردهم آیی سالانه باستان شناسی ایران برگزارشد،توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد .

به گزارش ایران ورجاوند به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،در نمایشگاه مجازی «گزیده ای از یافته های به دست آمده از پژوهش های باستان شناسی ایران در سال ۱۳۹۸» آثاری از ۱۷محوطه باستان شناختی از دوران پیش از تاریخ ، دوران تاریخی و دوران اسلامی به نمایش در آمده است .
کاتالوگ نمایشگاه مجازی «گزیده ای از یافته های به دست آمده از پژوهش های باستان شناسی ایران در سال ۱۳۹۸» مشتمل بر تصاویر و متن فارسی و انگلیسی از یافته های بدست آمده در کاوش های باستان شناسی توسط معصومه مصلی گردآوری شده است .
گردآوردنده در مقدمه این کاتالوگ آورده است ؛«ارایه دستاورد پژوهش های علمی باستان شناسی به منظورارتقا دانش و آگاهی جامعه فرهنگ ایران،از مهمترین وظایف پژوهشکده باستان شناسی است .
همگام با برگزاری همایش به صورت مجازی و برخط ، نمایشگاه آثار و اشیا به دست آمده از کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی در سال ۱۳۹۸به شکل نمایشگاه مجازی و تجربه ای نو برای بازدید علاقمندان طراحی شد .
در این نمایشگاه آثاری از ۱۷محوطه باستان شناختی از دوران پیش از تاریخ ، دوران تاریخی و دوران اسلامی به نمایش در آمده است .
در کتابچه پیش رو کوشش شده است تا آخرین اطلاعات مربوط به یافته ها و داده های پژوهش های علمی باستان شناسی که درنمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته شده اند در دسترس پژوهشگران ایران و غیر ایرانی قرار گیرد.
این مواد فرهنگی ارزشمند از یک سو موضوع کار و محل اندیشه و تفسیر باستان شناسان است و از سویی دیگر هر یک از مواریث برجای مانده از نیاکانمان که در این پهنه جغرافیایی زیسته و بالیده اند و در همین خاک آرمیده اند، این آثار تمام نمای ایران بودن ما نیز است .»

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.