دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 54×
   

الیاس یوسف بیکرمن

شناسه : 1799 01 جولای 2020 - 11:07 ارسال توسط :

امروز زادروز الیاس یوسف بیکرمن (Elias Joseph Bickerman) استاد تاریخ باستان است. بیکرمن در یکم ژوییه ۱۸۹۷ زاده شد. او زیر نظر میخائیل روستوفتسف در دانشگاه پتروگراد بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۱ تحصیل کرد. سپس به آلمان مهاجرت کرد تا در دانشگاه برلین تحصیل کند و سپس به‌عنوان Privatdozent بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ مشغول […]

پ
پ

امروز زادروز الیاس یوسف بیکرمن (Elias Joseph Bickerman) استاد تاریخ باستان است.
بیکرمن در یکم ژوییه ۱۸۹۷ زاده شد. او زیر نظر میخائیل روستوفتسف در دانشگاه پتروگراد بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۱ تحصیل کرد. سپس به آلمان مهاجرت کرد تا در دانشگاه برلین تحصیل کند و سپس به‌عنوان Privatdozent بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ مشغول به کار شد. در ۱۹۳۳ او به فرانسه گریخت و در École pratique des hautes études و مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه تا سال ۱۹۴۲ مشغول به کار شد که سپس به نیویورک رفت. بیکرمن در سال ۱۹۵۲ استاد تاریخ باستان دانشگاه کلمبیا شد. او در ۱۹۶۷ بازنشسته شد ولی تحقیقات را تا زمان مرگ ادامه داد.
بیکرمن پژوهشگر چیره‌دست در تاریخ رومی-یونانی و جهان هلنیسم بود. افزون بر اینها، او به موضوعات یهودیت و برخی جنبه‌های تاریخ ایران و حتی ادبیات روسیه در قرن‌های ۱۸ تا ۲۰ میلادی علاقه‌مند بود. اکثر آثار بیکرمن شامل گاهشماری جهان باستان بود که به زبان آلمانی نوشته می‌شد و به زبان‌های ایتالیایی، روسی و انگلیسی ترجمه می‌گشت. او فصل «دوران سلوکیان» در تاریخ ایران کمبریج را نگاشته بود.
بیکرمن در سال ۱۹۷۸ به همراه حیم تدمر، مقاله‌ای با عنوان «داریوش یکم، بردیای دروغین و مغ» نگاشت که به وضعیت مغ مادی در پارس زمان هخامنشیان پرداخت.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.