دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

کورش بزرگ منتشر شد

شناسه : 3070 07 ژانویه 2021 - 14:21 ارسال توسط :

کتاب کورش بزرگ، مجموعه مقاله‌های همایش «کورش بزرگ» به کوشش علیرضا افشاری منتشر شد. به گزارش ایران ورجاوند کتاب کورش بزرگ، مجموعه مقاله‌های همایش «کورش بزرگ» دربردارندۀ ۲۵ مقاله پژوهشی درباره کورش بزرگ است که به کوشش علیرضا افشاری توسط نشر شورآفرین منتشر شده است. در سرآغاز این کتاب، علیرضا افشاری دربارۀ برگزاری کورش و […]

پ
پ

کتاب کورش بزرگ، مجموعه مقاله‌های همایش «کورش بزرگ» به کوشش علیرضا افشاری منتشر شد.

به گزارش ایران ورجاوند کتاب کورش بزرگ، مجموعه مقاله‌های همایش «کورش بزرگ» دربردارندۀ ۲۵ مقاله پژوهشی درباره کورش بزرگ است که به کوشش علیرضا افشاری توسط نشر شورآفرین منتشر شده است.

در سرآغاز این کتاب، علیرضا افشاری دربارۀ برگزاری کورش و همایش کورش بزرگ چنین نگاشته است: در این سال‌ها برای بسیاری از شخصیت‌ها و نیز مناسبت‌های فرهنگی و تاریخی کشور بر دستِ نهاد‌های علمی و شبه‌علمی همایش‌هایی گرفته شده است، اما برای مهم‌ترین شخصیت تاریخی کشورمان، که یک‌پارچگیِ حوزه‌ی فرهنگی و تمدنی‌مان و شکل‌گیریِ کشور دیرپای‌مان ایران را مدیون تلاش‌های هدف‌مند و به‌ویژه انسان‌سازِ او هستیم، تا کنون همایشی علمی برپا نشده بود. این سبب شد تا بارِ چنین حرکتی بر دوشِ سازمانی مردم‌نهاد که، بیش‌تر، کار‌هایی ترویجی در حوزه تاریخ و فرهنگ ایران انجام می‌دهد قرار گیرد.

فتوحات کورش در آسیای کوچک: تصرف لیدی و ایونی نوشتۀ علی نوری و مهرداد قدرت‌دیزجی؛ ناهماهنگی گاهنگار تاریخی خاندان کورش بزرگ در منابع؛ آری به مدارا جهان می‌توان گرفت نوشتۀ فرشید خدادادیان؛ نگاه کورش به مذهب نوشتۀ زینب اسدی؛ پوشاک زنان هخامنشی نوشتۀ هاشم همراهی و رقیه سلطانی؛ کورش هخامنشی میراث‌دار سیاست‌های هوخشتره نوشتۀ حمدی کاویانی‌پویا و بررسی ریشه‌های مصری تاج کورش در پاسارگاد و چرایی به‌کارگیری آن نوشتۀ کاوه متین و علیرضا افشاری شماری از مقاله‌های این کتاب است.

همچنین گزارش پیش‌نشست‌های همایش کورش بزرگ دربردارندۀ پیش‌نشست علوم سیاسی و ایران باستان با حضور داوود هرمیداس باوند؛ حمید احمدی و علی محمودی؛ پیش‌نشست جامعه‌شناسی و ایران باستان با حضور شروین وکیلی و آیت‌الله میرزایی؛ نشست کورش بزرگ و نیازهای ایران معاصر با حضور حکمت‌الله ملاصالحی و زاگرس زند منتشر شده است.

درود به کورش سرودۀ ادیب برومند، صلح کورش سرودۀ محمد نجاری، من بندهای برده‌داری را بریدم سرودۀ هما ارژنگی، سفیر صلح سرودۀ مهدی راضی و در سوگ کورش سرودۀ محمد نجاری شماری از سروده‌های منتشرشده در این کتاب است.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.