چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

سنگ قبر متعلق به دوره ایلخانی در محلات کشف شد

شناسه : 4290 28 سپتامبر 2021 - 16:06 ارسال توسط : منبع : ایرنا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: یک سنگ قبر با شاخص‌های ارزشمند فرهنگی متعلق به دوره ایلخانی در تپه‌های اطراف این شهر کشف شده است. به‌گزارش روز سه‌شنبه روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،«مهدی لعل‌بار» توضیح داد: این سنگ قبر از تپه‌های شمال غرب محلات و در مسیر طرح‌های توسعه شهری […]

پ
پ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: یک سنگ قبر با شاخص‌های ارزشمند فرهنگی متعلق به دوره ایلخانی در تپه‌های اطراف این شهر کشف شده است.

به‌گزارش روز سه‌شنبه روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،«مهدی لعل‌بار» توضیح داد: این سنگ قبر از تپه‌های شمال غرب محلات و در مسیر طرح‌های توسعه شهری شناسایی و کشف شده که با راهنمایی یکی از اهالی دوستدار میراث‌فرهنگی تحویل این اداره کل شد.
وی افزود: عملیات کارشناسی دقیق برای تعیین قدمت و خواناسازی حکاکی این سنگ قبر انجام شده و دوره آن بنا به خطوط و نوشته‌ها متعلق به دوره ایلخانی است.
لعل‌بار اظهار داشت:  ابعاد این سنگ قبر ۷۰ در ۱۲۰ و قطر آن حدود ۲۰ سانتیمتر است و حکاکی نقش بسته روی ان به لحاظ محتواشناسی فرهنگی دوره ایلخانی و موضوعات مردم‌شناسی حایز اهمیت است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: این سنگ قبر تاریخی با کمک شهرداری محلات به‌منظور حفاظت، نگهداری و نمایش به محل موزه مردم شناسی شهر محلات منتقل شده است.

محوطه خورهه، آتشکده آتشکوه، امامزادگان فضل و یحیی، یخچال‌های طبیعی، میل میلونه و مجتمع آب درمانی آبگرم از مهمترین مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان محلات است.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.