چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

سومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران

شناسه : 4693 07 دسامبر 2021 - 17:24 ارسال توسط :

سومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه زابل برگزار می‌شود. سومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران به همت دانشگاه زابل و با همکاری پژوهشکده باستان‌شناسی کشور، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و مؤسسه بین‌المللی مطالعات مدیترانه و شرق (ایزمئو ایتالیا) برگزار خواهد شد. در این همایش، ۴۱ سخنران از ایران و بیش از […]

پ
پ

سومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه زابل برگزار می‌شود.

سومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران به همت دانشگاه زابل و با همکاری پژوهشکده باستان‌شناسی کشور، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و مؤسسه بین‌المللی مطالعات مدیترانه و شرق (ایزمئو ایتالیا) برگزار خواهد شد. در این همایش، ۴۱ سخنران از ایران و بیش از ۱۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت.

دکتر رضا ناصری دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب‌شرق ایران با اعلام اینکه این همایش در مدت سه روز از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه جاری به صورت «حضوری ـ مجازی» و به میزبانی دانشگاه زابل برگزار می‌شود، افزود: فراخوان این همایش مهرماه به دو زبان فارسی و انگلیسی انتشار یافت و بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی داشت. استقبال متخصصان حوزه باستان‌شناسی و عموم مردم منطقه از این همایش، به روشنی از جایگاه فراملّی و منحصر به فرد حوزه تمدنی جنوب شرق ایران در پاسخ‌دهی به سوالات کلیدی  مرتبط با تاریخ و تمدن بشری حکایت دارد.

دکتر ناصری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت و از این میان ۱۰۰ مقاله پذیرش شده است، افزود: محققان شناخته‌شده‌ای از بیش از ده کشور از جمله ایتالیا، آلمان، ژاپن، اتریش، اسپانیا، فرانسه، استرالیا، آمریکا، انگلیس و افغانستان از دانشگاه‌های مطرحی همچون کمبریج، پنسیلوانیا، ناپل، سیدنی و … برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند. وی اضافه کرد: در مجموع ۴۴ سخنرانی برای این همایش در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۳ سخنران بین‌المللی، آمادگی خود برای ارائه سخنرانی را اعلام نموده‌اند و بقیه مقالات نیز در قالب پوستر ارائه خواهند شد. وی پس از تشریح اهداف و محورهای همایش به همکاری علمی بیش از ۳۰ دانشگاه داخلی و خارجی در برگزاری آن اشاره کرد و در شرح برنامه‌های جانبی نیز از برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی زابل و نمایشگاه عکس نام برد و افزود: این همایش به منزله ویترین تاریخ و تمدّن ماست و دانشگاه زابل تلاش دارد تا با پررنگ ساختن جنبه‌ها و جاذبه‌های بومی و منطقه‌ای، بازتاب درخوری از توانمندی‌های پرشمار منطقه در این عرصه را به نمایش بگذارد.

دکتر علایی مقدم دبیر اجرایی همایش نیز با بیان اینکه برگزاری همایشی در این سطح، همکاری شبانه روزیِ یک تیم علمی و اجرایی مجرب و تلاشگر را به همراه دارد، ابراز امیدواری کرد که این حرکت ارزشمند بین‌المللی که با حمایت دانشگاه زابل آغاز شده است، مقدمه‌ای بر معرفی و ارائه بیشترِ پتانسیل‌های استثنایی منطقه جنوب شرق کشور باشد و به مدد همکاری فعال رسانه‌های منطقه، شاهد بسترسازی‌های موثر جهت برقراری تحولات فرهنگی مثبت در این حوزه باشیم.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.