یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1862 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 54×
   

اولورو، مکانی مقدس در بیابان‌های استرالیا

شناسه : 5758 27 جولای 2022 - 17:38 ارسال توسط :

اولورو که به نام صخره آیِرز هم شناخته می‌شود، سال‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا بود که به تازگی به فهرست مکان‌هایی که عموم اجازه بازدید از آن را ندارند، افزوده شده است. بازدید‌کنندگان و گردشگران پیش از این می‌توانستند به قله ۳۴۸‌متری این مکان صعود کنند هرچند این کار در تابستان به معنای تحمل […]

پ
پ

اولورو که به نام صخره آیِرز هم شناخته می‌شود، سال‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا بود که به تازگی به فهرست مکان‌هایی که عموم اجازه بازدید از آن را ندارند، افزوده شده است. بازدید‌کنندگان و گردشگران پیش از این می‌توانستند به قله ۳۴۸‌متری این مکان صعود کنند هرچند این کار در تابستان به معنای تحمل گرمای طاقت‌سوزی حدود ۴۷‌درجهٔ سانتیگراد بود و بالا رفتن از شیب آن هم کار آسانی نبود.

اولورو برای مردم بومی آنانگو مکانی مقدس است، بومیان نگهبانان این صخره هستند و مدت‌هاست می‌خواهند که به حرمت باور‌هاشان بازدید‌کنندگان از آن بالا نروند. این خواسته با طوماری از طرف مدیران پارک ملی اولورو ‌کاتا‌جوتا حمایت شد و تصمیم برای جلوگیری از ورود بازدید‌کنندگان به اولورو در سال ۲۰۱۷ گرفته شد. ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۹، آخرین روزی که گردشگران پیش از منع عمومی، اجازهٔ بالا رفتن از صخره را داشتند، صف‌های طولانی از گردشگران مشتاقی که می‌خواستند از آخرین فرصت استفاده کنند، تشکیل شده بود.

در فرهنگ بومیان آنانگو، اولورو نشانه‌ای از حضور موجودات اساطیری بر زمینی است که هنوز شکل نگرفته بود و حیات بر آن وجود نداشت. این موجودات بر سراسر زمین گذشتند و در مسیر خود موجودات و آثاری به شکل‌های گوناگون خلق کردند، درست مانند صخرهٔ اولورو. بازدید‌کنندگان هنوز می‌توانند به پارک ملی اولورو ‌کاتا‌جوتا بیایند اما فقط می‌توانند صخرهٔ مقدس را از دور تماشا کنند و اجازه ندارند بر آن قدم بگذارند.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.