چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

سفال‌نوشتۀ پهلوی ساسانی در تایلند

شناسه : 7517 25 آگوست 2023 - 22:01 ارسال توسط :

کاوش‌های باستان‌شناسی در نزدیکی کرانۀ خلیج تایلند به یافت بقایای یک کشتی بازرگانی انجامید که در میان یافته‌های باستان‌شناختی آن، سفالی به دست آمد که بر آن نوشته‌ای به خط پهلوی ساسانی بود. متن سفال‌نوشته چنین بود: «یَزد-بوزید» به معنی: «رستگار شده به دست یزدان.» yzdt-bwcyt’ Yazd-bōzēd مقالۀ این پژوهش از پیوند زیر در دسترس است. […]

پ
پ

کاوش‌های باستان‌شناسی در نزدیکی کرانۀ خلیج تایلند به یافت بقایای یک کشتی بازرگانی انجامید که در میان یافته‌های باستان‌شناختی آن، سفالی به دست آمد که بر آن نوشته‌ای به خط پهلوی ساسانی بود. متن سفال‌نوشته چنین بود: «یَزد-بوزید» به معنی: «رستگار شده به دست یزدان.»

yzdt-bwcyt’ 
Yazd-bōzēd

مقالۀ این پژوهش از پیوند زیر در دسترس است.

Guy, John. (2017). The Phanom Surin Shipwreck, a Pahlavi Inscription, and their Significance for the History of Early Lower Central Thailand, Journal of the Siam Society, vol. 105, 2017: 179-96.

   

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “سفال‌نوشتۀ پهلوی ساسانی در تایلند”
  1. این کشتی، ایرانی است اما نویسنده مقاله ادعا کرده کشتی عربی! است. در بی اطلاعی و بی تفاوتی ایران، کشورهای عربی بر میراث ایران دست می گذارند.

    پاسخ
  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.