چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

ضرورت ثبت آثار معادن باستانی

شناسه : 8065 30 دسامبر 2023 - 12:44 ارسال توسط : منبع : پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

نشست یک روزه با موضوع ظرفیت‌های میراث معدنکاری و فلزکاری کهن به مناسبت هفته پژوهش در استان یزد و به میزبانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد برگزار و در آن مسائل این حوزه به بحث نهاده شد. در این نشست حمید فدایی و امین اله کمالی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و سید ایرج بهشتی […]

پ
پ

نشست یک روزه با موضوع ظرفیت‌های میراث معدنکاری و فلزکاری کهن به مناسبت هفته پژوهش در استان یزد و به میزبانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد برگزار و در آن مسائل این حوزه به بحث نهاده شد.

در این نشست حمید فدایی و امین اله کمالی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و سید ایرج بهشتی کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی در مورد ضرورت ثبت آثار معادن باستانی، ثبت ملی استحصال روی در استان یزد، ظرفیت‌های بالقوه گردشگری معادن در استان یزد و ایجاد موزه معدن‌کاری و فلز کاری استان یزد سخن گفتند. بابایی از همکاران اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در مورد چالش‌های معدن کاری و میراث‌فرهنگی گزارشی را ارائه کرد.

در ادامه مژگان گلزار طزرجانی، کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد به ارائه گزارشی در مورد محیط زیست و منابع طبیعی استان یزد، پرداخت. از دیگر موضوعات مطرح در این نشست مسائل سازمان‌های مردم نهاد از جمله انجمن غار نوردی و گروه‌های صخره نورد یزد و مشکلات آنها با معدن‌کاران بود که به بحث و گفتگو در این زمینه پرداخته شد. در پایان طی گفتگوی آزاد حاضرین مقرر شد این جلسات با حضور مدیران ارشد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سازمان منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل و گفتگو در خصوص موضوعات مطرح تا حصول نتیجه ادامه یابد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.