چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1864 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 55×
   

گلایه امیربانو کریمی از ابتهاج

شناسه : 8095 03 ژانویه 2024 - 13:41 ارسال توسط : منبع : ایسکانیوز

امیربانو کریمی دختر امیری فیروزکوهی و همسر مظاهر مصفا و استاد دانشگاه تهران در همایش بین المللی حافظ گفته بود: میلاد عظیمی یکی از چهره های جوان ادبیات ماست اما من برای کتاب پیرپرنیان اندیش از ایشان گلایه دارم که علاقمندم در این جمع نیز آن را تکرار کنم. امیربانو کریمی گفت: پدر من امیری […]

پ
پ

امیربانو کریمی دختر امیری فیروزکوهی و همسر مظاهر مصفا و استاد دانشگاه تهران در همایش بین المللی حافظ گفته بود: میلاد عظیمی یکی از چهره های جوان ادبیات ماست اما من برای کتاب پیرپرنیان اندیش از ایشان گلایه دارم که علاقمندم در این جمع نیز آن را تکرار کنم.

امیربانو کریمی گفت: پدر من امیری فیروزکوهی با استاد شهریار دوستی با سابقه ای داشت اما پس از مدتی دچار اختلاف شدند و پدرم بر این قهر پافشاری کرد. شهریار گاهی شعری برای پدر می فرستاد. حتی وقتی که پدرم فوت کرد شهریار مرثیه ای ساخت و برای ما فرستاد.

وی ادامه داد: شهریار از سر دوستی این ماجرا را برای سایه هم تعریف کرده بود و چون سایه عاشق شهریار بود این داستان را به گونه ای دیگر تعریف کرد بود:

که وقتی من سوار ترن بودم و از مازندران می آمدم بین راه امیری فیروزکوهی و سعید نفیسی هم سوار شدند و در آنجا امیری فیروزکوهی فحش های چارواداری به شهریار می داد.

دکتر کریمی ادامه داد: همه می دانند و به تصدیق آقای ماحوزی که در این جلسه حضور دارند پدر من از ادب و تربیت خاصی برخوردار بود و ما که فرزندانش بودیم هرگز از ایشان فحشی نشنیدیم.

این استاد دانشگاه در پایان افزود: من این گلایه را از آقای عظیمی کردم و ایشان هم در بخارا عکس و یادی از پدرم را منتشر کرد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.