چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1832 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 52×
   

آریاییان و مردمان دریا: مهاجرت و تهاجم، پاسخ به فشار اقلیمی در هزاره دوم پیش از میلاد

شناسه : 7216 30 ژوئن 2023 - 9:04 ارسال توسط :

آریاییان و مردمان دریا: مهاجرت و تهاجم، پاسخ به فشار اقلیمی در هزاره دوم پیش از میلاد، مقالۀ تازه‌ای به قلم بابک شیخ بیکلو اسلام در مجلۀ Persica Antiqua است. 🔺نویسنده در این مقاله به پیامدهای تغییرات آب و هوایی می‌پردازد که چگونه این مسئله جوامع بشری را بر آن داشته است تا نظام معیشتی […]

پ
پ

آریاییان و مردمان دریا: مهاجرت و تهاجم، پاسخ به فشار اقلیمی در هزاره دوم پیش از میلاد، مقالۀ تازه‌ای به قلم بابک شیخ بیکلو اسلام در مجلۀ Persica Antiqua است.

🔺نویسنده در این مقاله به پیامدهای تغییرات آب و هوایی می‌پردازد که چگونه این مسئله جوامع بشری را بر آن داشته است تا نظام معیشتی خود را تغییر دهند و راهبردهایی برای مقابله با آن چالش‌ها اتخاذ کنند. آنها برای برون‌رفت از بحران، به مناطق مساعد مهاجرت یا به جوامع دیگر حمله می‌کردند.

🔺مهاجرت گسترده آریاییان و تهاجمات مردم دریا در مصر، شام، آناتولی و یونان در طول نیمه دوم هزاره دوم پیش از میلاد همزمان با رویداد بزرگ خشکسالی بود.

🔺در این پژوهش پیامدهای ناگوار گرمایش جهانی بررسی شده و به علت جابه‌جایی جمعیت و حمله به تمدن‌ها در هزاره دوم پیش از میلاد از دید اقلیمی پرداخته شده است.

🔹مقاله از پیوند زیر در دسترس است:

🔺Aryans and the Sea Peoples: Migration and Invasion, Responses to the Climatic Stress in the Second Millennium BC

🔺Author: Babak Shaikh Baikloo Islam

🔗https://doi.org/10.22034/pa.2023.384534.1039

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.