پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1825 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 52×
   

مستندسازی محوطه های شناسایی شده در جنوب کرمان

شناسه : 858 29 فوریه 2020 - 16:17 ارسال توسط : منبع : پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
هیئت مشترک باستان شناسی ایران و آلمان در ششمین فصل از پژوهش های باستان شناسی جنوب استان کرمان به مستند نگاری تپه ها و محوطه های شناسایی شده در پنج فصل گذشته می پردازند .
پ
پ

به گزارش ایران ورجاوند به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، نادر علیداد سلیمانی سرپرست ایرانی هیئت باستان شناسی ، امروز «شنبه » با اعلام این خبر گفت : در پنج فصل پژوهش های باستان شناسی صورت گرفته بخش عظیمی از این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته است .
او حاصل فعالیت باستان شناسان ایرانی و آلمانی را شناسایی  274تپه ، محوطه و ابنیه تاریخی اعلام کرد و افزود : قدیمی ترین استقرار های مشاهده شده به دوره نوسنگی تعلق دارد که تا ادوار مختلف اسلامی تداوم دارد .
این باستان شناس تصریح کرد :حوزه مورد مطالعه این هیئت در برگیرنده ۷شهرستان جنوبی استان کرمان شامل جیرفت ، کهنوج ، عنبرآباد ، فاریاب ، رودبار ، قلعه گنج و منوجان است .
علیداد سلیمانی شهر های یاد شده را واقع در حوزه های فرهنگی هلیل رود دانست و گفت : این بخش از استان کرمان از غنای فرهنگی تاریخی قابل توجهی برخوردار است .
وی در پایان با بیان اینکه مجوز ششمین فصل بررسی باستان شناسی جنوب استان کرمان توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است تصریح کرد : این پروژه با همکاری پرفسور فرتزنر سرپرست آلمانی هیئت باستان شناسی از دانشگاه توبینگن در حال انجام است .  

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.