پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 52×
   

همایش ملی جهانِ ایرانی: ماد و هخامنشی برگزار می‌شود

شناسه : 8494 03 آوریل 2024 - 22:02 ارسال توسط :

به گزارش ایران ورجاوند، گروه پژوهشی باستان‌کاوی تیسافرن همایش ملی جهانِ ایرانی: ماد و هخامنشی را با همکاری سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران و با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موزۀ ملی ایران به دبیری علمی دکتر شاهین آریامنش و دکتر هوشنگ رستمی و دبیری اجرایی محمد جمالی در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ […]

پ
پ

به گزارش ایران ورجاوند، گروه پژوهشی باستان‌کاوی تیسافرن همایش ملی جهانِ ایرانی: ماد و هخامنشی را با همکاری سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران و با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موزۀ ملی ایران به دبیری علمی دکتر شاهین آریامنش و دکتر هوشنگ رستمی و دبیری اجرایی محمد جمالی در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

فرهنگ و تمدنِ پربار ایرانی که به هزاره‌های دور بازمی‌گردد، سالیانی است بر جهان سایه افکنده است و آن را روشنی بخشیده است. فرهنگ و تمدن ایرانی همچون لاجورد شاهوار بدخشان ثمرۀ تابش خورشید است و سعی باد و باران. ازاین‌رو شناخت و شناساندن و پاسداری از این فرهنگ و تمدن سایه‌گستر و بِشکوه خویشکاری همۀ ایرانیانی است که دل در گرو این آب و خاک و میراث آن دارند. گروه پژوهشی باستان‌کاوی تیسافرن با هدف پرداختن به جهان ایرانی در دوران برآمدن حکومت ماد و در پی آن شاهنشاهی هخامنشی بر آن است تا همایش ملی جهانِ ایرانی: ماد و هخامنشی را با همکاری سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران و با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزۀ ملی ایران و فرهنگستان هنر به دبیری علمی دکتر شاهین آریامنش و دکتر هوشنگ رستمی و دبیری اجرایی محمد جمالی در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار کند. ازاین‌رو از پژوهشگران گرامی دعوت می‌شود تا مقاله‌‌های پژوهشی خود را در زمینۀ محورهای همایش از طریق وبگاه همایش به نشانیwww.ncpwmap.tissaphernesarc.ac.ir  به دبیرخانۀ همایش بفرستند.

گفتنی است چکیده‌های پذیرفته شده، در کتاب چکیده مقاله‌های همایش منتشر خواهد شد و در روز برگزاری همایش در در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. همچنین اصل مقاله‌های همایش، پس از برگزاری همایش در مجلۀ بین‌المللی پژوهشنامه ایران باستان -نمایه شده در وبگاه اسکوپوس- منتشر خواهد شد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.