پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 52×
   

کتاب «خان‌نشین ایروان در عصر قاجار» منتشر شد

شناسه : 8104 07 ژانویه 2024 - 14:48 ارسال توسط : منبع : ایبنا

خان‌نشین ایروان در عصر قاجار را می‌توان گزارشی از چگونگی حکمروایی قاجار و در این مورد به‌خصوص حکمروایی حسین خان سردار بر ایروان نیز دانست که به نظر می‌آید ترتیب نامناسبی نیز نبوده است. کتاب «خان‌نشین ایروان در عصر قاجار» ۱۸۲۸-۱۷۹۵ میلادی نوشته جورج آ. بورنوتیان با ترجمه حسن اسدی از سوی نشر شیرازه منتشر […]

پ
پ

خان‌نشین ایروان در عصر قاجار را می‌توان گزارشی از چگونگی حکمروایی قاجار و در این مورد به‌خصوص حکمروایی حسین خان سردار بر ایروان نیز دانست که به نظر می‌آید ترتیب نامناسبی نیز نبوده است.

کتاب «خان‌نشین ایروان در عصر قاجار» ۱۸۲۸-۱۷۹۵ میلادی نوشته جورج آ. بورنوتیان با ترجمه حسن اسدی از سوی نشر شیرازه منتشر شد.

اندک زمانی بعد از چیرگی روس‌ها بر قلمرو ایران در قفقاز در اواسط قرن نوزدهم، مقامات روسیه برای به دست آوردن تصویری از حوزه‌های فتح‌شده، هیئت‌هایی را به خانات قفقاز اعزام داشتند؛ آنچه در این مجموعه ارائه می‌شود، گزارشی است مبتنی بر اسناد آرشیوهای روسیه و در درجه اول گزارشی که ایوان شوپن پس از یک دوره سه ساله در ایروان تهیه کرد.

خان‌نشین ایروان در عصر قاجار را در عین حال می‌توان گزارشی از چگونگی حکمروایی قاجار و در این مورد به‌خصوص حکمروایی حسین خان سردار بر ایروان نیز دانست که به نظر می‌آید ترتیب نامناسبی نیز نبوده است و در اداره امور موفق بود، هرچند در مجموع و در قیاس با تهدید سهمگینی که از طرف روسیه قلمرو ایران را تهدید می‌کرد مسائلی از این دست دیگر نمی‌توانست در سرنوشت قفقاز مؤثر واقع شود.

کتاب «خان‌نشین ایروان در عصر قاجار» ۱۸۲۸-۱۷۹۵ میلادی نوشته جورج آ. بورنوتیان با ترجمه حسن اسدی و قیمت ۳۲۰ هزار تومان از سوی نشر شیرازه منتشر شد.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسالی، پس از تأیید گروه مدیریت وبگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.